Image default
תוכן שיווקי

6 שיטות פסיכולוגיות שיעזרו לכם לחסוך כסף

לא קל לחסוך כסף, את זה כולם יודעים. מדובר בקושי מורכב, מכיוון שהאתגר אינו רק פיננסי, אלא גם במידה רבה פסיכולוגי. עבור אנשים רבים, החלק הקשה ביותר הוא להתגבר על מחסומים והרגלים נפשיים המעכבים את היכולת לחסוך ביעילות.

אם אתם רוצים לבסס חיסכון משמעותי ולהיפטר מהרגלים שמפריעים, אתם יכולים לנסות להשתמש בשיטות פסיכולוגיות מסוימות.

בואו נבחן שש מהן, בתקווה שלפחות אחת תוכל לסייע לכם לחסוך יותר כסף.

השתמשו באוטומציה

אחד הטריקים הפסיכולוגיים היעילים ביותר הוא להפוך את החסכונות שלכם לאוטומטיים. הגדירו העברות אוטומטיות מחשבון העובר ושב לחשבון החיסכון שלכם, ותזמנו בחוכמה (עדיף מיד לאחר קבלת המשכורת). למעשה, אתם מוציאים כסף שלא הספקתם לראות בחשבון, וכך מפחיתים את הפיתוי להשתמש בו שלא לצורך.

הגדירו יעדים ספציפיים וריאליים

יעדים ברורים וברי השגה עבור החיסכון שלכם יכולים לתת המון מוטיבציה. בין אם אתם חוסכים לחופשה, קרן חירום או פרישה, ברגע שאתם מציבים מטרה מסוימת לנגד עיניכם ומסוגלים לדמיין אותה, המוטיבציה לחסוך עולה. חלקו את המטרות הגדולות יותר לאבני דרך קטנות, כדי ליצור תחושת הישג לאורך הדרך.

השתמשו בכלל 30 הימים

רכישות אימפולסיביות יכולות להפריע מאוד למאמצי החיסכון שלכם. נסו את כלל 30 הימים, במסגרתו אתם ממתינים 30 יום לפני ביצוע רכישה לא חיונית (מותרות). לעתים קרובות, הדחף לקנות מתפוגג עם הזמן, ועוזר לכם לחסוך כסף ולהימנע מתחושה של פספוס כאשר ויתרתם על קנייה.

תגמלו את עצמכם על חיסכון

חיזוק חיובי יכול להיות מניע רב עוצמה. הגדירו מערכת תגמול כדי להגיע לאבני הדרך שלכם, כמו פינוק קטן או הפסקה משגרה קפדנית. תגמולים אלה יכולים לספק תמריצים פסיכולוגיים להמשיך לחסוך.

עקבו אחר ההוצאות והחסכונות

מעקב קבוע אחר ההוצאות והתקדמות החיסכון שלכם, יכול להיות בעל השפעה עמוקה מבחינה פסיכולוגית. המודעות גורמת לכם להיות ממוקדים ועשויה לעודד תחושת גאווה והישג, בזמן שאתם צופים בחסכונות שלכם גדלים. לחלופין, אתם גם יכולים לכלות אזורים שבהם אתם יכולים לקצץ בהוצאות בשביל לחסוך יותר.

טפחו מנטליות של אחריות

הכלל החשוב ביותר בהרגלי ההוצאות שלכם הוא לנהוג באחריות. לפני ביצוע כל רכישה, שאלו את עצמכם אם היא נחוצה ומתאימה ליעדים הפיננסיים קצרי וארוכי הטווח שלכם. הרגל זה יכול להפחית משמעותית הוצאות מיותרות.

סיכום

מינוף השיטות הפסיכולוגיות הללו יכול לעשות הבדל משמעותי ביכולת שלכם לחסוך כסף. כל אסטרטגיה שהצענו (ורבות אחרות שאתם מוזמנים לנסות) משחקת תפקיד בבניית הרגלי חיסכון חזקים ובריאים יותר. המסע לחיסכון יעיל אינו נוגע רק למספרים אלא גם מושפע רבות מהלך הרוח וההרגלים שלכם. על ידי עבודה פסיכולוגית נכונה, תוכלו לשפר את היכולת שלכם לחסוך כסף ולהשיג את היעדים הפיננסיים בצורה יעילה יותר.

 

כתבות נוספות שאולי תאהבו

מים ואבנית בישראל

דירות קלאב

דירות בקריות: קרקע, גן או פנטהאוז? מילון הדירות המבוקשות

דירות קלאב

כיצד בעלי בעיות רפואיות יכולים לרכוש ביטוח משכנתא

דירות קלאב

הגב לפוסט