Image default
תוכן שיווקי

מים ואבנית בישראל

כולנו פוגשים את האבנית המצטברת בקומקום החשמלי, על גופי החימום של מכונת הכביסה ומדיח הכלים, בפתחי הברזים, במקלחת ועוד. אבנית היא אורחת קבועה בכל בית או דירה בישראל מאחר שהמים בארץ קשים ומכילים אחוז גבוה יחסית של סידן ומגנזיום. הדרך היעילה ביותר להסרת אבנית ממי הברז בבית היא באמצעות מערכות לסינון מי השתייה.

למרות החשש של רוב הציבור בישראל משתיים מים המכילים אבנית, ועל אף האמונה הרווחת בציבור כי אבנית גורמת לאבנים בכליות, בפועל אין לחששות אלו צידוק מדעי או בריאותי, ולמעשה המים הקשים מספקים חלק מהצריכה היומית של סידן ומגנזיום. עם זאת, עדיין חשוב לטפל באבנית המצויה במי השתייה בישראל כדי לשפר את טעם המים, להימנע מהחלפת גופי החימום במכשירי החשמל הביתיים בתדירות גבוהה, ועל מנת לחסוך בהוצאות החשמל בגלל גופי החימום המלאים בשכבת אבנית. לכן, אם אנחנו רוצים לשתות בבית מים ללא אבנית כדאי לנו לבחור מערכת מים תת כיורית או מתקן סינון וטיהור מים אחר.

מהי אבנית?

כפי שציינו, אבנית מהווה שכבה מוצקה בגוון לבן עד אפור, והמשקע נוצר כאשר יונים מומסים במי השתייה שוקעים עקב חימום, לכן ניתן לראות בעין בלתי מזוינת את האבנית המצטברת על גופי חימום מים בקומקום החשמלי, במכונת הכביסה, במדיח הכלים ועל גוף החימום בדוד השמש או החשמל, כמו כן היא מצטברת במקומות ובמערכות שיש בהם זרימה של מים חמים, למשל כיורים, אמבטיה ומקלחון. כדאי לדעת כי המקור לאבנית הוא משקעים של סלע גיר המומס על ידי גשמים המחלחלים למי התהום, וכך המים שמגיעים לפתחי הברזים בבית מכילים ריכוז גבוה של אבנית.

בישראל המים נחשבים לקשים מאחר שהם מכילים ריכוז גבוה של סידן ומגנזיום, אלו מינרלים שיש להם נטייה טבעית לשקוע ולהתגבש. הצטברות האבנית היא תופעה מוכרת בישראל, והפתרון לתופעה הוא סינון מים באמצעות מערכות ומתקנים שונים.

מדוע חשוב להסיר אבנית ממי השתייה?

האבנית המצטברת על גופי החימום, בכיורים ובמקלחות גורמת לחשש רב בקרב הציבור, למרות שאלו מינרלים הנחוצים לתזונה נכונה ובריאה של האדם. עם זאת, כאשר אבנית מצטברת על גופי החימום יש להשקיע יותר אנרגיה כדי לחמם או להרתיח את המים, ובנוסף האבנית גורמת לבלאי גבוה של מכשירי החשמל הביתיים.

האבנית מצטברת גם בצנרת הביתית ובצינורות המים של מכשיר חשמל שונים, למשל מכונת קפה או בר מים תת כיורי , לכן כדאי לטפל בה ולהסיר את השכבה המוצקה אחרת היעילות של מכשיר החשמל תרד באופן משמעותי, הוצאות החשמל יעלו, ואם לא מטפלים נכון בתופעה המוצר החשמלי עלול להפסיק לפעול.

יש חוקרים שטוענים כי שיעור גבוה של אבנית במי השתייה מסכן את בריאות האדם כיוון שמים לא מסוננים עשויים להכיל כמות גדולה יותר של חיידקים העלולים להזיק לבריאות האדם. לכן אין זה פלא כי רבים רוכשים מתקנים מתקדמים להסרת האבנית מהמים, ויש בשוק מגוון פתרונות ומתקנים, ביניהם מערכת מים תת כיורית, מערכת סינון המותקנת ליד ברז המים הראשי, ברי מים ועוד.

כיצד להפחית אבנית במי השתייה בבית או בעסק?

כדי להפחית את כמות האבנית במי הברז בבית או במשרד מומלץ להתקין מערכת איכותית לסינון המים, ואפשר לבחור מערכת המותקנת מתחת לכיור או מערכת המותקנת על צינור המים הראשי. הדרך היעילה והבטוחה להפחתת אבנית במי השתייה בבית היא באמצעות מתקן ייעודי לסינון מי השתייה הכולל פילטר אבנית, וחשוב להחליף בזמן את הפילטר כדי לוודא מים איכותיים וצלולים יותר בבית. אם הצטברה שכבת אבנית על גוף החימום בקומקום אפשר להסיר אותה באמצעות תכשירים כימיים ייעודיים, חומץ, מלח לימון או אבקת סודה לשתייה, אך הפתרון המניעתי עדיף.

כתבות נוספות שאולי תאהבו

10 נקודות מפתח שיש לקחת בחשבון בעת בחירת כיסא מנהלים

דירות קלאב

6 שיטות פסיכולוגיות שיעזרו לכם לחסוך כסף

דירות קלאב

רילוקיישן לפורטוגל: עם ליווי המקצוענים בתחום – התהליך קל יותר מכפי שחשבתם

דירות קלאב

הגב לפוסט