Image default
מגורי יוקרה נדל"ן בארץ פוסטים נבחרים

תוכנית שדה דב מתחם אשכול קיבלה תוקף

הוועדה לתוכניות מועדפות לדיור (ותמ”ל), החליטה לתת תוקף היום(25.05.2021) את תכנית תמל/3001 – שדה דב מתחם אשכול הכוללת 4,844 יח”ד, כ-192,000 מ”ר שטחי מסחר ותעסוקה וכ-30 אלף מ”ר שטחי מלונאות.

מתחם אשכול שברובע דב הינו אחד משלושה מתחמים המקודמים לתכנון מפורט על ידי רשות מקרקעי ישראל , בתחומי שטחו של שדה התעופה דב שסיים את פעילותו ביולי 2019. שלוש תכניות אלו, מפרטות את תכנית המתאר המקומית לשדה דב (תא/4444) שאושרה באוגוסט 2020 ע”י משרד האדריכלים ארי כהן. התכנית המפורטת למתחם אשכול, המקודמת על ידי מנעד אדריכלים בהובלת אדריכל יאיר אביגדור, ממשיכה ומיישמת את עקרונות התכנון שנקבעו בתכנית המתארית ובראשם חיבור העיר לים ויצירת מרקם עירוני אינטנסיבי ואיכותי. התכנית כוללת 4,844 יח”ד, כ-192,000 מ”ר שטחי מסחר ותעסוקה וכ-30 אלף מ”ר שטחי מלונאות.

מתחם אשכול מממש את חזונה של תכנית המתאר העירונית (תא/5000) להגברת האיכויות העירוניות בצפון העיר. בהתאם לכך התכנון מבוסס על רשת רחובות עירוניים, על יצירת בלוקים עירוניים מעורבי שימושים, על בניה מרקמית הבונה את דופן הרחובות העירוניים ועל יצירת מרחב ציבורי איכותי עבור הולכי הרגל ברחוב. עם הקמת הרובע ייווצר הרצף העירוני הנחוץ כל כך לצפון העיר בין השכונות הקיימות, הרובע החדש וחוף הים.

מבחינת המרחב הציבורי, התכנית יוצרת רשת רחובות עירוניים. לאורך הרחובות הראשיים מתוכננת חזית מסחרית ופעילה וכן קולונדה בקומת הרחוב. בתי הגידול הנרחבים המתוכננים לכל עצי הרחוב מבטיחים את צמיחתן של שדרות עצים שיעניקו צל להולכי הרגל ורוכבי האופניים. את רשת הרחובות העירוניים משלימה רשת של מעברים ציבוריים בתוך הבלוקים העירוניים, כך שייווצר מגוון של חללים עירוניים ואפשרויות הליכה וחוויה ברובע.

בנוסף, המתחם כולל מגוון של שטחים פתוחים, החל בפארק הגדול במרכזו שסביבו מתוכננת מרבית הבניה למגורים, המשך בגנים אינטימיים יותר, בכיכרות עירוניות ובשדרה ירוקה המתחילה ברחוב לוי אשכול וממשיכה עד חוף הים. לאורך שדרה זו מתוכננת שדרת מבני ציבור.

תוכנית שדה דב מתחם אשכול קיבלה תוקף
תוכנית שדה דב מתחם אשכול קיבלה תוקף

כתבות נוספות שאולי תאהבו

היטל השבחה – שמאי מקרקעין ופטור מהיטל השבחה

דירות קלאב

מגדל הספירלה בת"א יוקם בסמוך לעזריאלי בהשקעה של 2.5 מיליארד ש"ח

דירות קלאב

הופקדה תכנית רשות מקרקעי ישראל על מחנה צריפין בראשון ובבאר יעקב הכוללת 2000 יח"ד ושטחי תעסוקה ומסחר

דירות קלאב

הגב לפוסט