Image default
תוכן שיווקי

תיקון צילינדרים – המדריך המלא

מנעול צילינדר הוא מנעול אשר נחשב לבטיחותי במיוחד וידידותי מאוד למשתמש, מה שהופך אותו למנעול השכיח ביותר לכל סוגי השימושים בארץ. למעשה, הצילינדר מהווה חלק ניכר ממנגנון הדלת, ליתר דיוק החלק אליו אנחנו מכניסים את המפתח וכאשר המפתח מסתובב לאחר הכניסה אל הצילינדר, הוא בעצם גורם להפעלתו של גלגל שיניים אשר מסובב את הבריחים במנגנון של הדלת. נוסף על כך,  יתרון נוסף של הצילינדר הוא כי הוא עשוי מחריצים, כאלו המתאימים בדיוק לפיני המפתח, דבר המאפשר רק למפתח ספציפי לפתוח את הצילינדר אשר הוא נוצר בשבילו. כמו כן, חשוב לזכור כי קיימים בשוק עשרות סוגי צילינדרים, אך רובם המכריע פועל בבסיסו באותה צורה כמו כל צילינדר אחר. בעצם, ההבדלים המהותיים בין סוגי הצילינדר השונים בדרך כלל יבואו לידי ביטוי במידת האבטחה שהם מספקים.

 

סימנים מקדימים לצורך בתיקון הצילינדר

כזכור לעיל, ישנם עשרות סוגי צילינדרים נפוצים לשימוש בארץ, אך רובם עובדים במנגנון די זהה, מה שאומר כי הסימנים לשחיקה וכדאיות התיקון (במידת הצורך) ככל הנראה יהיו תקפים לכולם. סימן ראשוני לצורך זה יהיה כאשר המפתח אינו נכנס יותר לצילינדר, או אינו מסתובב יותר בצורה חלקה, מה שמעיד כי ייתכנו סתימות חריצים שונות, שקורות בדרך כלל בעקבות חדירה של אבק ולכלוכים לאורך זמן. ייתכן כי שימון הצילינדר עשוי להועיל בהארכת משך הפעולה שלו, מה שיספק פתרון זמני, אך חשוב לזכור כי במידה והבעיה חוזרת על עצמה מספר פעמים, ייתכן ואין מנוס מלתקן או להחליף את הצילינדר. יתרה מכך, כדאי לקחת בחשבון שדבר נוסף המשותף לכל סוגי הצילינדרים, הוא שהם נפגמים ככל שהם נפתחים, לכן לאחר מספר תיקונים יש לשקול אפשרות של החלפה, שכן, ככל שנפתח את הצילינדר לצורך התיקון כך אמינותו תפגע. פתרון לבעיה זו יהיה לבחור צילינדר איכותי ועמיד במיוחד מראש, אמנם גם אותו נצטרך לתקן או להחליף בשלב מסויים, אך לפחות הדבר עשוי לעזור כאשר אנחנו מעוניינים לערוך בו שימוש לטווח ארוך. נוסף על כך, על אף שהדבר אינו בהכרח סימן מקדים ואינו מחייב, כדאי מאוד להחליף את הצילינדר כאשר מדובר על דירה חדשה, או לסירוגין, כאשר מדובר על אותה הדירה אך איבדתם את המפתח, על מנת שתוכלו לנקוט באמצעי בטיחות במידה רבה ככל הניתן.

 

תיקון הצילינדר – כך תבצעו כהלכה

למרות הדעות החלוקות, החלפת או תיקון הצילינדר נחשבת לעבודה פשוטה, שכל אדם עם ידיים טובות יוכל לבצע, אך עדיין מומלץ להיעזר באיש מקצוע, מאחר וחוסר ניסיון עלול להוביל לפירוק כולל של המנגנון, דבר שגורר איתו תסבוכת רבה, מאחר ותיקון שכזה יקר פי כמה מתיקון של הצילינדר עצמו. נוסף על כך, בעת הזמנת מנעולן, יתרון מהותי יהיה היכולת של אותו איש המקצוע להציע לכם לבחור מבין סוגי צילינדרים רבים, מה שייתן מענה על בחירה איכותית ונכונה יותר.

קרדיט תמונה FREEPIK

כתבות נוספות שאולי תאהבו

כיצד בעלי בעיות רפואיות יכולים לרכוש ביטוח משכנתא

דירות קלאב

חשבון מים התנפח? יתכן ויש לכם נזילת מים בבית

דירות קלאב

מה צריך לדעת לפני שנכנסים למשא ומתן עם קבלן לקניית דירה חדשה ?

דירות קלאב

הגב לפוסט