Image default
תוכן שיווקי

חשבון מים התנפח? יתכן ויש לכם נזילת מים בבית

מהם הגורמים שגורמים לנזילת מים וכיצד ניתן לאתר את הנזילה? קבלו עצות מחברת מומנטום איתורים בע"מ שיחסכו לכם הרבה כסף, זמן וכאבי ראש.

יש נזילות מים שמגלים מיד, ויש נזילות סמויות שמגלים לאחר מספר שבועות ואף חודשים כשמקבלים חשבון מים מנופח כתוצאה מהנזילה. ואם לא מטפלים בנזילה, היא תגדל, בדיוק כמו חשבון המים שלכם. קבלו כמה עצות שיסייעו לכם באיתור נזילות בבית ויחסכו לכם הרבה כסף ונזקים הנגרמים כתוצאה מרטיבות או מפיצוצי צנרת.

בדיקת נזילה סמויה בבית: סגירת שיבר ובדיקת שעון מים

בשלב הראשון לגילוי הנזילה יש לסגור את כל הברזים בבית כולל הברז הראשי (שיבר), תמי 4 או מיני בר אחר. לאחר שעשיתם זאת, בדקו אם הפרפר האדום שבצג המים ממשיך להסתובב. עשו את הבדיקה במשך 15-30 דקות. אם הוא ממשיך להסתובב, זהו סימן ראשון שיש לכם נזילה באחד מצינורות הבית.

אם תרצו לערוך בדיקה מדוייקת יותר, כבו את כל המים בביתכם למשך לילה שלם, לפני כן אל תשכחו לרשום את כמות צריכת המים המופיעה על גבי שעון המים. למחרת בבוקר בדקו אם המספרים השתנו. זאת בדיקה הרבה יותר מדוייקת משום שיהיו לכם תוצאות של מספר שעות.

מה יכול לגרום לנזילת מים?

נזילה מצינור: צנרת מים ישנה שעשויה ממתכת עלולה לעבור קורוזיה ועשויים להיווצר סדקים בתוכה. במצב כזה, הדרך לאתר נזילה בצנרת היא לחפש סימני רטיבות שיכולים להעיד על נזילת מים.

נזילה כתוצאה מלחץ מים לא תקין: הצנרת הביתית צריכה לעמוד בלחץ מים מסויים. במידה ולחץ המים גבוה יותר, עלול להתרחש פיצוץ בצנרת המים. במקרה כזה חשוב מאוד שמי שיערך את בדיקת הנזילה יהיה מומחה המתמחה באיתור נזילות מים.

נזילה מדוד חשמל הממוקם בבית: כשלי איטום בדוד ישן שכבר התבלה או פיצוץ בצינור המים הנכנס אל הדוד, או בצינור היוצא מהדוד או בנקודת החיבור שבין הדוד לצנרת, יכולים לגרום לבעית נזילה. חשוב לבצע בדיקה תקופתית ולבדוק שאכן אין בעיות בחיבורים ולחפש סימנים לנזילה.

ישנם מצבים בהם לא פשוט לגלות ולאתר נזילה סמויה. לצורך כך יש להזמין בעל מקצוע מומחה בתחום, שיעשה לרוב שימוש במצלמה תרמית לאיתור מקור הנזילה ויבצע תיקון ממוקד של אזור נזילה.

נזקי המים יכולים לגרום להרס משמעותי ברכוש הבית ובתשתיות המבנה, ולכן הם נחשבים לנזקים הקשים ביותר. במידה ואתם סובלים מנזילה, תזמינו מומחה איטום ללא דיחוי שיטפל בבעיה בצורה מקצועית ויפתור אותה במהירות.

כתבות נוספות שאולי תאהבו

כיצד לבחור עורך דין מקרקעין

דירות קלאב

רילוקיישן לפורטוגל: עם ליווי המקצוענים בתחום – התהליך קל יותר מכפי שחשבתם

דירות קלאב

כיצד בעלי בעיות רפואיות יכולים לרכוש ביטוח משכנתא

דירות קלאב

הגב לפוסט