Image default
תוכן שיווקי

דירות בקריות: קרקע, גן או פנטהאוז? מילון הדירות המבוקשות

אחת השאלות שמטרידות רבים מאלה המעוניינים לרכוש בתים או דירות בקריות או בכלל, נוגעת לאופי הנכס שהם מעוניינים לרכוש. סוג הנכס קובע, במידה רבה, את אופן ההתנהלות ואת אורח החיים העתידי. מהם הדברים שצריך לקחת בחשבון כשבאים לרכוש בתי מגורים, וילות, פנטהאוזים או דירות בקריות או בכל מקום אחר למעשה? איך מחליטים אם לרכוש פנטהאוז, או דירת גן או סוג אחר של נדל"ן? היכן ניתן למצוא מגוון רחב של בתים ונכסים אחרים מהסוג האמור? בשורות להלן נסייע למתלבטים להתמקד במציאת תשובות מתאימות.

מה צריך לקחת בחשבון כשמחפשים דירות בקריות ובכלל

לפני שמתחילים לחפש בית או דירת מגורים, צריך לקחת בחשבון כמה פקטורים משמעותיים, שיכולים להשפיע על הבחירה הסופית:

  1. הון עצמי: אחד הדברים החשובים, בעיקר אחרי הרפורמות של בנק ישראל מתחילת העשור הקודם, הוא ההון העצמי. לא ניתן לרכוש דירות בקריות או בכל מקום אחר למעשה, בלי שיהיה ברשות הרוכשים הון עצמי של עשרים וחמישה אחוזים לכל הפחות מהערך של הנכס המבוקש.
  2. יכולת החזר: בנוסף להון העצמי, חשוב שלרוכשים תהיה יכולת החזר. על פי הנחיות בנק ישראל, ההחזר החודשי לי יכול לעלות על 40% מההכנסה נטו של הרוכשים. ככל שההכנסה גבוהה, כך יכולת ההחזר גדלה, ואיתה גם גודל הסכום שאפשר לקחת כמשכנתא.
  3. השווי הממוצע של הנכסים באזור המבוקש: מלכתחילה, חשוב לקחת בחשבון את השווי של הנכסים באזור המבוקש. כך אפשר לדעת מלכתחילה מה לחפש – בית פרטי, דירת גן, פנטהאוז או דירת מגורים רגילה.

איך מחליטים אם לרכוש פנטהאוז, דירת גן או נכס אחר

מעבר למחיר, ההחלטה על האופי של דירות בקריות שיוחלט לבסוף לרכוש, נוגעת גם לאופי החיים שהרוכשים מעוניינים בהם. רכישת דירת גן כרוכה, לרוב, בהרבה הוצאות נלוות – טיפול בקרקע, גינון והוצאות שונות. זאת מעבר לעובדה שרכישת דירת גן מחילה את כל האחריות לתקינות הנכס על הרוכשים. מצד שני, יש להם פרטיות מלאה. מנגד, רכישת פנטהאוז מעניקה פרטיות, אבל עדיין יש אינטראקציה עם השכנים ויש אחריות משותפת לשטחים הציבוריים. מעבר למרכיב הכלכלי, חשוב שהרוכשים ידעו בדיוק מה הם מחפשים. לא אחת קורה שמשפחות או אנשים פרטיים רוכשים וילה או דירת גן, ומגלים אחר כך שזה ממש לא בשבילם, כי הם מעדיפים חיי שכנות משותפים. מנגד, מי שרוכשים פנטהאוז מגלים שהיו מעדיפים בית פרטי לחלוטין. לכן עדיף, כשבאים לבחור דירות בקריות או בכל מקום אחר, לעשות שיקול דעת יסודי ולהבין באמת מה הצרכים, ההעדפות והרצונות של הרוכשים. סדר הפעולות צריך להטות ברור – בדיקת האפשרויות מבחינת ההון ההתחלתי, בדיקת אופי המשכנתא שניתם, במקרה הצורך, לקבל ובחינה מעמיקה של סוג הנכס אותו הרוכשים העתידיים יקנו לבסוף.

כתבות נוספות שאולי תאהבו

מים ואבנית בישראל

דירות קלאב

10 נקודות מפתח שיש לקחת בחשבון בעת בחירת כיסא מנהלים

דירות קלאב

דגשים שחשוב לקחת שרוכשים ביטוח דירה

דירות קלאב

הגב לפוסט