Image default
תוכן שיווקי

מה צריך לדעת לפני שנכנסים למשא ומתן עם קבלן לקניית דירה חדשה ?

רכישת דירה מקבלן היא מיזם המציע יתרונות רבים בהשוואה לרכישת דירה יד שנייה. בניגוד לרכישת נכס שכבר גרו בו, רכישת דירה מקבלן מאפשרת לכם להיות שותפים פעילים בתהליך יצירת מרחב המחיה שלכם. זוהי הזדמנות נדירה להתאים אישית את הדירה ולהשפיע על היבטים רבים שלה, החל מתכנון החדרים ואפילו ברמה מסוימת בחירת חומרי הגימור של חלק מהדירה.

בנוסף יש את היתרון המובן מאליו, האפשרות ליהנות מדירה חדשה לחלוטין, כלומר חדשה ועם אחריות מסוימת על מגוון המערכות והתשתיות בדירה. עם זאת, חשוב לציין כי רכישת דירה מקבלן דורשת הבנה מעמיקה של תהליך הבנייה, ציר הזמן, והמורכבויות הפיננסיות והמשפטיות הכרוכות בכך. לכן, חשוב להבין שעסקה מוצלחת מחייבת גישה אסטרטגית למשא ומתן, תוך ביצוע מחקר מקיף, הכנה יסודית לקראת הרכישה וכמובן תקשורת פתוחה ויעילה מול הקבלן.

מה כדאי לבדוק עם עצמכם לפני שמתחילים במשא ומתן עם קבלן?

לפני שנכנסים למשא ומתן עם קבלן למטרת רכישת דירה למגורים, מומלץ שהקונה ישאל את עצמו מספר שאלות:

  • מה חשוב לי שיהיה בבית הפוטנציאלי העתידי שלי?
  • כמה חדרים, מרפסות, שירותים וכו׳ אני רוצה שיהיה בבית החדש?
  • האם יש דברים שאני מוכן לוותר עליהם על מנת להשיג דברים שחשובים לי יותר?
  • איפה אני באמת רוצה לגור? ברמה הגיאוגרפית. לדוגמה עיר, או אופי שכונה או אוכלוסייה מסוימת.
  • האם יש סגנון מסוים של בנייה שמעניין אותי או האם יש אלמנטים אסתטיים מסוימים שאני תופס כשחשובים לי במיוחד?
  • האם בפועל, אני האדם הנכון לנהל את המשא ומתן מול הקבלן?
  • שאלות הקשורות לפיננסים והיכולת לשלם על הדירה העתידית.

לאחר שתגיעו לתשובות לשאלות מרכזיות אלו, זה יהיה הזמן הנכון ליצור קשר עם קבלן ולהתחיל את המשא ומתן על דירה פוטנציאלית. יש מספר דברים שניתן לעשות על מנת להתכונן גם לשלב זה.

כיצד ניתן להתכונן למשא ומתן אפקטיבי?

אין מה לעשות, אולי לא כולנו נולדים עם היכולת ה״טבעית״ לנהל משא ומתן מול בעלי מקצוע. חשוב להבהיר, אין מה להתבייש בכך, עבור אנשים פרטיים לא מדובר במשהו שהם עושים באופן קבוע. או במילים אחרות, לא בכל יום אדם פרטי קם בבוקר ומוכן להשקיע סכום כזה נכבד של כסף, סכום שבמקרים רבים מגובה בהלוואות, משכנתאות, תקוות להחזר עתידי מן הנכס ואף חשש אמיתי לגבי אירועים בלתי צפויים ועיכובים.

בדיקת אמינות הקבלן

לכן, לפני שנכנסים למשא ומתן עם קבלן לרכישת דירה למגורים, חשוב לבצע בדיקה מקיפה אודות הקבלן עצמו. אתם לא רוצים להגיע למצב שאתם מדברים עם קבלן במשך זמן רב ואז מגלים שאי אפשר לסמוך עליו.

לכן, על מנת למזער סיכונים ולהיות חכמים יותר, לפני שאתם נכנסים למשא ומתן עם קבלן לרכישת דירה למגורים, יש לבצע בדיקה מקיפה על הקבלן הפוטנציאלי. יש לבחון את ניסיונו של הקבלן בפרויקטים קודמים שביצע, ולקרוא חוות דעת מלקוחות עבר כדי לקבל תמונה אמינה על איכות עבודתו ועמידתו בלוחות זמנים. בנוסף, יש לבדוק את היציבות הפיננסית של הקבלן, זה כולל גם את ההיסטוריה הפיננסית שלו, לבדוק אם היו לו סכסוכים משפטיים משמעותיים בעבר, ומה מצב העסק שלו עכשיו וכל פרט נוסף שתצליחו למצוא.

חשוב להבין, לא מדובר ברכילות, כל המידע הזה, אלו הם אלמנטים קריטיים המשפיעים על יכולתו של הקבלן להשלים את הבנייה של הדירה שלכם.

במילים אחרות, בשלב זה, אתם מנסים ללמוד האם ניתן לסמוך עליו. בחירת הקבלן הוא שלב קריטי בתהליך רכישת דירה, ולכן, חשוב לבחור חברת נדל״ן מקצועית כגון ענב נדל"ן בהובלתו של אפי כץ , שהיא חברה מוכרת ומבוססת בתחום הנדל״ן בישראל, או כל חברה מוכרת אחרת בעלת ניסיון מוכח בתחום.

יש לבדוק את תוכניות הפרויקט

אחרי שמצאתם קבלן שאתם מאמינים בו וביכולותיו לבנות את בית חלומותיכם, יש להתחיל לבדוק את תוכניות הפרויקט.

אף על פי שזה עלול להשמע כמובן מאליו לחלק מהקוראים, שלב זה מאוד משמעותי. יש לבחון בפירוט את תוכניות הפרויקט, זה כולל את המפרט של הדירה, הגימורים והאביזרים בדירה וכל דבר אחר שהוא חלק מהפרויקט. הבנה עמוקה זו תאפשר לכם לנהל משא ומתן יעיל יותר על שדרוגים או שינויים רצויים.

בנוסף כחלק מהבנתם הפרויקט עצמו, יש לבדוק את תנאי הסכם הרכישה, את האחריות ואת כל הסעיפים הקשורים לעיכובים או הוצאות בלתי צפויות.

יש לבדוק מה פוטנציאל הרווח העתידי על הדירה

יש לקחת בחשבון את המיקום ואת הערך העתידי הפוטנציאלי של הנכס, המשפיעים ישירות על ההשקעה שלכם. כלומר לא רק מה הדירה תהיה שווה עכשיו, אלא מה יהיה פוטנציאל הערך שלה בעתיד. זהו אלמנט חשוב אשר משפיע על המחיר של הדירה מול הקבלן וכמו כן, על הערך העתידי של הבית שלכם במידה ותחליטו למכור אותו בעתיד.

לבחון אפשרות לייעוץ משפטי

ייעוץ משפטי עשוי להיות מאוד מועיל בשלבים אלו על מנת להבטיח את הזכויות שלכם כרוכשי דירות. בדיקה יסודית הכוללת אנשי מקצוע שאתם סומכים עליהם תאפשר לכם להתכונן טוב יותר למשא ומתן על תנאים נוחים עם הקבלן ולהבטיח עסקה מוצלחת.

סיכום: מה אפשר לעשות כדי לסגור את העסקה הטובה ביותר ברכישת דירה מקבלן?

על מנת להגיע לעסקה טובה ברכישת דירה מקבלן, הרוכשים חייבים להתכונן בצורה קפדנית ולדעת לנהל משא ומתן אסטרטגי. לכן יש לבצע מחקר מעמיק, להבין את המצב הפיננסי וכמו כן, ניתן ליצור רשימה ברורה של סדרי עדיפויות על מנת לדעת על מה כן אתם מוכנים מוכנים להתפשר ועל מה לא. חשוב לא לעשות את זה לבד מכיוון שאתם לא יודעים את מה שאתם לא יודעים, ולכן יש צורך באיש מקצוע כגון עורך דין שמתעסק בתחומים אלו באופן ישיר על מנת שישמור על האינטרסים שלכם מול הקבלן.

זכרו, מכיוון שכל עסקת נדל״ן מכילה בתוכה מאות או מיליוני שקלים שעוברים מיד ליד, תהליך קבלת ההחלטות וכמו כן, שלב המשא ומתן חייב להיות מבוסס על הבנה מעמיקה של השוק מצד הרוכש.

על ידי הקפדה על עקרונות אלה יהיה לכם את הפרספקטיבה והליווי הנכון לרכוש דירה חדשה מקבלן ולהבטיח שההשקעה שלכם אכן תהיה יציבה וגם מספקת, ותסלול את הדרך לבית עבור המשפחה שלכם או לדירה להשקעה שתניב רווחים נאים.

קרדיט תמונה FREEPIK

כתבות נוספות שאולי תאהבו

תיקון צילינדרים – המדריך המלא

דירות קלאב

למה בנייה מתקדמת היא הפתרון שלך: הסודות של מדוע בנייה מתקדמת מנצחת את המסורתית

דירות קלאב

10 נקודות מפתח שיש לקחת בחשבון בעת בחירת כיסא מנהלים

דירות קלאב

הגב לפוסט